Wednesday, February 15, 2012

Ó Pião Dançar - Popular Song

This is one of the songs we´ll sing together at our final session in Torres Vedras, Portugal.
We´ll try to describe in English,using some few words, the main subjects of them.
The lyrics are presented in Portuguese, so that you can get knowledge about our sounds and poems.

Ó PIÃO DANÇAR
This popular song is about the joy and sadness of the baker´s daughter, when she was in love with a boy; the refrain (Refrão) tells us about the different ways to spin the top.


A moda do baribum - Ó Pião
Quem havia de inventar - Ó Pião
Foi a filha da padeira - Ó Pião
Quando andava a namorar - Ó Pião

Refrão:
Ó pião dançar, ó pião bailar
Ó pião d’Aveiro, ó pião do mar
Ó pião dançar, ó pião bailar
Ó pião d’Aveiro, ó pião do mar
 
O meu amor foi-se embora - Ó Pião
Para a vida militar - Ó Pião
Eu ainda tenho fé - Ó Pião
Que um dia há-de voltar - Ó Pião
 
 Refrão
 
Music

A moda do baribum - Ó Pião
Quem havia de inventar - Ó Pião
Foi a filha da padeira - Ó Pião
Quando andava a namorar - Ó Pião
 
 Refrão

Meu amor disse que vinha - Ó Pião
Quando a lua viesse - Ó Pião
A lua já vai tão alta - Ó Pião
Meu amor não aparece - Ó Pião

Refrão

O meu amor foi-se embora - Ó Pião
Para a vida militar - Ó Pião
Eu ainda tenho fé - Ó Pião
Que um dia há-de voltar - Ó Pião

Refrão

Cara linda é a tua - Ó Pião
Olhos negros são os meus - Ó Pião
Qualquer dia vou-me embora - Ó Pião
Meu amor, adeus, adeus - Ó Pião
 
Refrão (2x)


No comments:

Post a Comment